Welkom Onze activiteiten Bijz. Projecten jaarverslagen verslag activiteit contactgegevens
Jaarverslag SVVB 2017. In het afgelopen jaar heeft de Stichting Vrienden van Buitenhaeghe opnieuw geprobeerd om een bijdrage te leveren aan de levensvreugde van de bewoners van Zorgcentrum Buitenhaeghe en de bewoners van de drie aanliggende serviceflats. Dit is immers de doelstelling van de Stichting die in 2007 is opgericht. Het gaat er hierbij om bijeenkomsten te organiseren op recreatief, cultureel en educatief gebied. De tovertafel kon om technische eisen en locatie niet gerealiseerd worden. Daarom is er dit jaar besloten om nieuw tuinmeubilair voor de terrassen van Buitenhaeghe  te financieren. In de zomermaanden is er veelvuldig gebruik gemaakt door de bewoners en hun familie. Enkele gebeurtenissen zijn: In januari is de duofiets aangeboden aan de bewoners van Buitenhaeghe, in de zomermaanden is de duofiets dan ook regelmatig buiten waargenomen. Op valentijnsdag heeft de goochelaar John Negenkerken zijn trucjes getoond aan de dankbare bewoners, na afloop kregen de bewoners, personeel en vrijwilligers nog een mooie orchidee uitgereikt i.v.m. het 10 jarig bestaan van de Stichting. Op 5 mei Bevrijdingsdag bestond de Stichting vrienden van Buitenhaeghe alweer 10 jaar. Om dit te vieren heeft het Bataviakoor uit Lelystad een mooi optreden verzorgd die middag. In juli hebben de bewoners weer een heerlijk ijstraktatie gehad die erg welkom was omdat de temperatuur uitzonderlijk hoog was die bewuste dag. In november waren de accordeonorkesten van Vivace aanwezig die beide een mooi repertoire speelden, zoals Lion King en Sound of Music met een vrijwilligster als soliste. In december waren ook onze oliebollen weer aanwezig op de Kerstmarkt in de hal van Buitenhaeghe. In 2018 gaat de stichting weer een nieuw project onderzoeken, maar wel één waarvoor weer financiële ondersteuning nodig zal zijn. Op bestuurlijk niveau is het een en ander veranderd. Wij hebben afscheid moeten nemen van de voorzitter Arie Vos(†) na een lang ziekbed, Dirk Angerman heeft toen de functie waargenomen. Ook kwam er een nieuw lid binnen de stichting Fred Best. Na enkele maanden kennismaken heeft hij een taak op zich genomen. Het bestuur ziet er nu als volgt uit: Dirk Angerman is nu de voorzitter, Marja van Gogh heeft het vice voorzitterschap en woordvoerder functie op zich genomen. Onze penningmeester functie is in onze vertrouwde handen van Foekje Snippe, Cor Gerritsen heeft de PR onder zijn hoede en regelt verschillende belangrijke zaken binnen Buitenhaeghe. Fred Best heeft de functie van secretaris aanvaard. Dus een strijdvaardig bestuur die actief weer opzoek gaat naar donateurs en gulle gevers in het bedrijfsleven. Om van het 2018 ook weer een gevarieerd aanbod voor de bewoners te verzorgen. Ook nieuwe bestuursleden zijn altijd welkom.