Dit jaar ontving Stichting Vrienden van Buitenhaeghe een mooie donatie van het Ridderfonds. De Stichting besloot om van deze donatie rolstoelfietsen voor de bewoners aan te schaffen. Hierdoor kunnen bewoners die niet zelfstandig kunnen fietsen de mogelijkheid om met behulp van een familie lid of vrijwilliger en stukje van de omgeving te verkennen. Één met een zitplaats en de ander voor hun eigen rolstoel en uitgevoerd met trapondersteuning.
Dankzij een gift van het Almeerse bedrijf Secwatch B.V. konden ook de nodige accessoires bij de rolstolfietsen worden gekocht. Dan moet u denken aan een bagagetas met daarin een dekkleed die bewoners over hun benen kunnen slaan wanneer de temperatuur buiten eens tegen kan vallen. Deze zijn waterdicht en lekker gevoerd.
De overdracht aan het Zorgcentrum Buitenhaeghe heeft uit eindelijk plaatsgevonden op 14 januari 2019. De eerste ritten zijn al gesignaleerd langs het plantsoen. De Stichting vrienden van buitehaeghe is dankbaar dat allemaal te kunnen doen d.m.v. fondsen en (zakelijke) donateurs.
Rolstoelfiets